Van de leraren van vandaag wordt meer gevraagd dan ooit tevoren. En het wordt er niet gemakkelijker op. Door de toenemende druk op de prestaties van leerlingen en de noodzaak van voortdurende verbetering moeten leerkrachten creatieve methoden vinden om de vaardigheden van hun leerlingen op het gebied van lezen, wiskunde, natuurwetenschappen en andere kernvakken te verbeteren.
Waarom? Omdat onderzoek aantoont dat kwalitatief hoogwaardige coaching een meetbaar effect kan hebben op de prestaties van leerlingen. Het is aangetoond dat coaching leerlingen helpt de sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om succesvol te zijn op school en in het leven. Dit artikel geeft u alles wat u moet weten over coaching als een onderwijsstrategie en hoe u het kunt gebruiken om de ontwikkeling van uw leerlingen op school of thuis te ondersteunen.
Wat is coaching voor leraren?
Coaching is een vorm van één-op-één-instructie die erop gericht is leerlingen te helpen hun vaardigheden te ontwikkelen, doelen te stellen en vertrouwen op te bouwen. Coaches geven leerlingen persoonlijke feedback om hen te helpen hun sterke en zwakke punten te identificeren, doelen voor verbetering te stellen en een plan te ontwikkelen om hun doelen te bereiken. Docenten kunnen leerlingen coachen in elk vakgebied – van wiskunde tot sociale studies. Het doel is om leerlingen te helpen de academische, sociaal-emotionele en studievaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om succesvol te zijn op school en in het leven. Coaching van leerkrachten is vooral belangrijk voor leerlingen die extra steun nodig hebben. Dit kunnen leerlingen zijn met Engels als moedertaal, leerlingen met speciale behoeften, hoogbegaafde leerlingen en anderen.
Waarom is coaching van leerkrachten belangrijk voor het leren van leerlingen?
Het is aangetoond dat coaching van leerkrachten de resultaten van leerlingen op een aantal belangrijke gebieden verbetert, waaronder: – Academische prestaties – Onderzoek toont aan dat wanneer studenten sterke studievaardigheden ontwikkelen en leren hoe ze moeten leren, ze het beter doen op school. Docenten kunnen studenten coachen in elk vakgebied – van wiskunde tot sociale studies. Het doel is leerlingen te helpen de academische, sociaal-emotionele en studievaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om succesvol te zijn op school en in het leven. – Sociaal-emotionele vaardigheden – Leerlingen met sterke sociaal-emotionele vaardigheden hebben een groter gevoel van eigenwaarde en minder last van depressies en angsten. Ze hebben ook betere relaties met leraren en medeleerlingen en zijn minder geneigd tot riskant of storend gedrag. – Zelfregulatie – Zelfregulatie is het vermogen om iemands gevoelens en gedrag te controleren. Leerlingen die in staat zijn tot zelfregulatie zijn beter voorbereid om te slagen op academisch en sociaal gebied.
Voordelen van coaching voor studenten
– Academische prestaties – Studenten die coaching krijgen, hebben meer kans om academische resultaten op klasniveau te behalen. – Sociaal-emotionele vaardigheden – Leerlingen die coaching krijgen, hebben meer kans om de sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om succesvol te zijn op school en in het leven. – Zelfregulatie – Leerlingen die coaching krijgen, hebben meer kans om de zelfregulatievaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om succesvol te zijn op school en in het leven.